Jak FUSION pomaga w rozładowaniu konfliktów w miejscu pracy?
Radząc sobie z konfliktem w miejscu pracy, musisz podejść do każdego odcinka w nieco inny sposób.
Nie ma takiej samej kłótni, nieporozumienia czy niezgody, a to oznacza, że musisz być elastyczny w swoim podejściu i radzić sobie z każdym problemem w sposób, który odpowiada osobom zaangażowanym.
Dla menedżera, który nie miał do czynienia ze zbyt wieloma konfliktami, może to być trudna do opanowania umiejętność, jednak z czasem przyjdzie na nią czas. Nauka radzenia sobie z konfliktem w biurze w sposób sprawiedliwy i szybki zapewni, że nie będzie negatywnych skutków dla morale, zmniejszy stres i zapewni, że produktywność pozostanie na wysokim poziomie.
Jest jedno podejście, które można zastosować podczas radzenia sobie z konfliktem i jest to przydatna droga. Wiąże się to z akronimem FUSION.
Co to jest FUSION?
Fusion to skrót od:
F - Focus
U - Zrozumieć
S - Specific
I - I
O - Open
N - Bez winy
Przeanalizujmy to nieco bardziej szczegółowo.
- Skupienie - Musisz skupić się na rzeczywistym problemie, z którym masz do czynienia, a nie na reperkusjach, które powstały w jego wyniku. Musisz spojrzeć na główny powód i przyczynę i zająć się tym. Chodzi o to, że zajmując się główną przyczyną, resztę rozwiążesz naturalnie.
- Zrozumienie - Naucz się widzieć i rozumieć wszystkie strony historii, a nie tylko kierować się tym, co mówi ci jedna osoba. Może być trudno zachować bezstronność i nie okazywać uprzedzeń w stosunku do jednej ze stron, ale trzeba nauczyć się to opanować i być uczciwym we wszystkich kontaktach z osobami zaangażowanymi w sprawę.
- Konkretnie - Określ konkretne potrzeby zaangażowanych osób i to, co chcą uzyskać z tej sesji rozwiązywania problemów, a także to, co jest potrzebne, aby zapewnić, że to wszystko po prostu się nie powtórzy. Zdejmij warstwy i spójrz jeszcze raz na główny powód.
- Ja - Pamiętaj, aby mówić w pierwszej osobie, używając "myślę" lub "wierzę", nie używając "oni" lub "my". Dzięki temu sesja jest bardziej spersonalizowana, a pracownicy czują, że traktujesz ich poważnie.
- Otwartość - Należy mieć otwarty umysł, jeśli chodzi o wszystkie możliwe rozwiązania i wyniki. Oznacza to, że należy przeanalizować z pracownikami różne drogi rozwoju, a nie tylko odrzucać pomysł, ponieważ początkowo nie wydaje się, że się sprawdzi.
- Bez obwiniania - Unikaj obarczania winą jednej lub kilku osób. Upewnij się, że unikasz języka, który mógłby sugerować winę i unikaj języka, który wywołuje dalsze kłótnie lub nieporozumienia. Zachowaj neutralność.
Użycie tego akronimu daje Ci szablon, na którym możesz pracować podczas radzenia sobie z konfliktami, które pojawiają się w miejscu pracy. Oczywiście, musisz wykazać się elastycznością i chęcią współpracy ze wszystkimi stronami, aby uniknąć spadku morale w wyniku sposobu, w jaki radzisz sobie z konfliktem.
Niektórzy ludzie mają naturalne predyspozycje do radzenia sobie z nieporozumieniami i pełnienia roli mediatora, a inni nie. Nie oznacza to jednak, że umiejętności tych nie można się nauczyć z czasem; jest to po prostu kwestia zaangażowania się w naukę umiejętności zarządzania konfliktem w miejscu pracy i uczestniczenia w sesjach szkoleniowych, które dadzą Ci informacje pozwalające na pokonanie takich problemów, które się pojawią.
W trakcie całej kariery zawodowej każdy menedżer prawdopodobnie będzie miał do czynienia z co najmniej jednym konfliktem w miejscu pracy. Większość małych nieporozumień można rozwiązać u źródła, pomiędzy zainteresowanymi pracownikami, ale kiedy nie jest to możliwe i kiedy nie ma postępu, mogą oni czuć, że potrzebują wkładu kierownictwa, aby rozwiązać problem. Tu właśnie pojawia się rola menedżera.
Wysokiej jakości menedżer jest w stanie spojrzeć na konflikt i zobaczyć go takim, jakim jest, a nie widzieć go oczami tylko jednej osoby zaangażowanej. Musisz odłożyć na bok swoje własne opinie i poglądy i pozostać bezstronnym przez cały czas.
Jeśli uda Ci się to zrobić, będziesz w stanie ominąć każdy konflikt w miejscu pracy, pracując na rzecz szczęśliwego i harmonijnego środowiska biurowego.