Opinie pracowników mają znaczenie przy projektowaniu idealnego środowiska biurowego
Czas w biznesie jest cenny. Każda decyzja musi być podjęta szybko, precyzyjnie i skutecznie, aby uniknąć uszczerbku dla marży zysku i utrzymać bazę klientów.
Tak powinien to widzieć menedżer z punktu widzenia produktywności i zysków. Jednak jest też druga strona, którą należy wziąć pod uwagę.
Twoim największym atutem jako firmy są bez wątpienia twoi pracownicy.
Bez swoich pracowników, dosłownie nie masz biznesu. Kto będzie wykonywał pracę? Kto będzie wpadał na nowe pomysły podczas sesji burzy mózgów? Kto będzie komunikował się z klientami i rozwiązywał problemy, które się pojawiają?
Mając to na uwadze, ważne jest, abyś traktował swoich pracowników z szacunkiem i życzliwością, na którą zasługują. Oczywiście nie musimy Ci tego mówić, to zdrowy rozsądek na wielu poziomach. Jednak jednym z obszarów, w którym wiele firm zawodzi, jest podejmowanie decyzji.
Czy jako menedżer angażujesz swoich pracowników w ważne decyzje? Na przykład, jeśli myślisz o przeprojektowaniu współczesnego biura, czy zaprosiłbyś swoich pracowników do przedstawienia swoich opinii i pomysłów i czy wysłuchałbyś ich?
Jeśli nie pytasz swoich pracowników o ich wkład w podejmowanie ważnych decyzji, zauważysz, że szybko zaczynają czuć się niedoceniani. Szczególnie w przypadku decyzji, które mają wpływ na ich codzienne życie zawodowe, zaangażowanie pracowników ma kluczowe znaczenie.
Kiedy przeprojektowujesz biuro i przenosisz wszystko dookoła, w zasadzie całkowicie remontujesz obszar, w którym Twoi pracownicy spędzają ogromną ilość czasu w ciągu tygodnia pracy. Niezależnie od tego, czy pracują w pełnym czy niepełnym wymiarze godzin, jest to wiele godzin w ciągu tygodnia, więc ważne jest, aby zaangażować ich w kluczowe decyzje, które mają wpływ na ich pracę.
Zaniedbanie tego może szybko wpłynąć na morale, co ma bezpośredni wpływ na wydajność i zyski.
Morale jest kluczowe
Każdy dobry menedżer wie, że utrzymywanie morale jest niezwykle ważne. Bez tego, zauważysz zwiększoną ilość zachorowań pracowników, personel może zacząć odchodzić z firmy, będziesz miał problemy z przyciągnięciem nowych talentów, produktywność spadnie, powodując spadek zysków, a cała sytuacja jest daleka od pozytywnej.
Zobacz ten film, który mówi o tym, jak możesz stworzyć miejsce pracy, które pomoże pracownikom poczuć się docenionymi.
Zwracając uwagę na te punkty i upewniając się, że rozmawiasz ze swoimi pracownikami o wszelkich wprowadzanych zmianach, przekonasz się, że są oni nie tylko szczęśliwsi, ale także chętni do zrobienia dla Ciebie dodatkowej mili.
Podaliśmy przykład zmiany wystroju biura. Jasne, nadzorujesz codzienną pracę, która odbywa się w samym biurze, ale prawdopodobnie nie pracujesz w jego sercu. Robią to Twoi pracownicy i to oni są w stanie lepiej przekazać Ci informacje na temat tego, co działa, a co nie, co chcieliby zobaczyć i co ich zdaniem sprawiłoby, że biuro byłoby bardziej produktywne i robiło większe wrażenie na odwiedzających.
Nie jest trudno zapytać kogoś o zdanie. Wystarczy, że wspomnisz o tym na następnym spotkaniu zespołu i poprosisz o sugestie, być może powiesz ludziom, aby wysłali ci e-mail, jeśli coś wymyślą, lub możesz posunąć się do stworzenia grup fokusowych. Niezależnie od tego, jak to zrobisz, upewnienie się, że pytasz o opinie i bierzesz je pod uwagę, jest istotnym krokiem w tworzeniu szczęśliwej i harmonijnej sytuacji w pracy, która przynosi znaczące rezultaty w zakresie produktywności i zysków.