Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy 101

 Strona główna / Wyposaż swoje biuro / Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy 101

Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy 101

  • Wstęp
  • Czym jest konflikt w miejscu pracy?
  • 8 powszechnych przyczyn konfliktów w miejscu pracy
  • 5 szkodliwych skutków pozwalania na to, by konflikt w miejscu pracy wymknął się spod kontroli
  • Czy konflikt w miejscu pracy może być kiedykolwiek zdrowy lub pożyteczny?
  • Znaczenie szkolenia z zakresu rozwiązywania konfliktów
  • Jakie umiejętności rozwiązywania konfliktów powinien posiadać przełożony/menedżer?
  • 15 porad dotyczących rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy
  • Czy można całkowicie uniknąć ryzyka konfliktu w miejscu pracy?
  • Podsumowanie

Aby miejsce pracy było szczęśliwe i wygodne, musi w nim współgrać wiele elementów. Pracownicy muszą czuć się wspierani, doceniani, muszą czerpać radość z pracy, którą wykonują, a także muszą czuć, że jeśli potrzebują pomocy, będą mogli ją uzyskać. To są podstawowe potrzeby ludzkie.

Nieodłączną częścią pracy w dużym biurze jest również element społeczny. Chociaż nie chodzimy do pracy, aby urządzać imprezy lub pić kawę z przyjaciółmi, to jednak dobrze jest dogadywać się z kolegami z pracy i mieć w biurze szereg osób, które uważamy za swoich przyjaciół. To z pewnością sprawia, że czas spędzony przy biurku mija znacznie szybciej, a praca sprawia o wiele więcej przyjemności!

Oczywiście, kiedy pracujesz w biurze na otwartym planie z wieloma różnymi ludźmi, szanse na okazjonalne upadkunieporozumienia lub konfliktu mogą być dość wysokie. Jest to normalne. Ludzie są ludźmi i czasami bierzemy rzeczy w niewłaściwy sposób, oburzamy się na coś, co zostało powiedziane, a nie miało złego znaczenia, lub po prostu nie zgadzamy się z poglądem innej osoby.

Problemem jest to, że gdy dzieje się to w bliskim środowisku pracy, może powodować problemy z morale i kwestia może rozprzestrzeniać się na resztę biura i wpływać na wszystkich innych w ich krzesła biurowe.

Mając to wszystko na uwadze, ten przewodnik będzie mówił o bardzo ważnym temacie - rozwiązywaniu konfliktów w miejscu pracy.

Chociaż nigdy nie można całkowicie wykluczyć szans na konflikt w środowisku biurowym, można zrobić wiele, aby spróbować ich uniknąć, a jeśli się pojawią, można nauczyć się sposobów, aby pomóc zmniejszyć ich skutki i przezwyciężyć je. Niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem, przełożonym, liderem czy pracownikiem w biurze, nauka radzenia sobie z konfliktem w miejscu pracy jest bardzo ważna.

Czasami jest to jest tak łatwo jest po prostu zgodzić się na brak zgody, ale innym razem sytuacja może być nieco bardziej skomplikowana. Dobra wiadomość jest taka, że nie ma problemu, którego nie można rozwiązać przy odrobinie uważnego myślenia, zrozumienia i czasu.

Co to jest konflikt w miejscu pracy?

Może Ci się wydawać, że to niedorzeczne pytanie zadać ponieważ z pewnością wiadomo, czym jest konflikt w miejscu pracy, ale jeśli chcesz naprawdę opanować temat i zrozumieć go jasno, musisz go rozłożyć i zdefiniować podstawy.

Konflikt to temat o szerokim zasięgu. Może być tak prosty, jak szybka różnica zdań, która powoduje trochę złych emocji, lub może być ogromnym problemem, który wybucha w ogromną kłótnię w całym biurze. To są oba końce spektrum konfliktów w miejscu pracy, z kilkoma innymi punktami pomiędzy.

Według Wikipedii, konflikt w miejscu pracy można zdefiniować w następujący sposób:

"Konflikt organizacyjny, lub konflikt w miejscu pracy, to stan niezgody spowodowany rzeczywistą lub postrzeganą opozycją potrzeb, wartości i interesów pomiędzy ludźmi pracującymi razem".

Jak widać, czasami nie jest tak, że coś się faktycznie stało, może to być całkowite nieporozumienie i postrzegany problem. To właśnie sprawia, że rozwiązywanie konfliktów jest nieco kłopotliwe.

Pomimo tego, konflikt w miejscu pracy jest bardziej powszechny niż mogłoby się wydawać. Badanie przeprowadzone przez CIPD w 2015 roku wykazało, że 28% brytyjskich pracowników doświadczyło konfliktu w pracy w tym konkretnym roku.

To nieco ponad jedna czwarta!

Sprawdź ten film, który definiuje konflikt w miejscu pracy nieco bardziej szczegółowo.

8 powszechnych przyczyn konfliktu w miejscu pracy

Co może być przyczyną konfliktu w miejscu pracy?

Wszystko i wszędzie!

Może to być sytuacja, w której pracownik czuje się nieco drażliwy z powodu czegoś, co dzieje się w jego życiu domowym i w rezultacie przypadkowo pstryka na kolegę przy stole w sali konferencyjnej.. Ten Kolega się obraża i od tego momentu pojawiają się złe emocje. To naprawdę może być takie proste.

Istnieją jednak pewne sytuacje w miejscu pracy, o których wiadomo, że zwiększają ryzyko konfliktu w miejscu pracy. Opłaca się być ich świadomym, więc jako menedżer możesz upewnić się, że te sytuacje nie staną się problemem. W ten sposób możesz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia konfliktu w pierwszej kolejności.

Osiem głównych przyczyn konfliktów w biurze to:

  1. Złe zarządzanie w biurze - Czy pracownicy czują, że nie są zarządzani i prowadzeni prawidłowo, będą się dość łatwo denerwować. W rezultacie, są zdezorientowani, niejasne, co muszą zrobić i sfrustrowani. Może to powodować tarcia z kierownictwem, a także obniżyć morale do tego stopnia, że zmusi pracowników do skutecznego zwrócenia się przeciwko sobie.
  2. Niesprawiedliwe lub niepotrzebne traktowanie jednego lub więcej pracowników - Jeśli pracownicy czują, że są traktowani niesprawiedliwie, zarówno jako grupa, jak i indywidualnie, spowoduje to złe samopoczucie. Jest to pierwszy krok do zaistnienia konfliktu.
  3. Niejasnerole w pracy - Bez jasnych wytycznych dotyczących ról i obowiązków obowiązków, morale zaczyna spadać. W takiej sytuacji może pojawić się niezgoda, pracownicy mogą mieć poczucie, że dostają za dużo pracy w porównaniu z obciążeniem innej osoby, a to znów jest pożywką dla ewentualnego konfliktu.
  4. Brak szkolenia - Ważne jest, aby włączyć rozwiązywanie konfliktów jako część regularnego szkolenia dla pracowników. Bez tego, choć pracownicy są dorośli i wiedzą, jak traktować się nawzajem, może się okazać, że nie mają narzędzi i umiejętności, aby pośredniczyć w rozwiązywaniu problemów lub ominąć je. Brak takiego szkolenia może być powodem powstawania konfliktów. Może się jednak zdarzyć, że pracownicy czują, że brakuje im szkoleń związanych z ich rzeczywistą rolą zawodową, co obniża morale i stwarza odpowiednie podłoże do konfliktu.
  5. Negatywna komunikacja - Kiedy komunikacja jest słaba, bardzo łatwo jest źle zrozumieć ludzi i odebrać rzeczy w niewłaściwy sposób. Jest to jedna z największych przyczyn konfliktów w miejscu pracy, dlatego linie komunikacyjne muszą być jasne i otwarte zarówno pomiędzy kierownictwem, jak i pracownikami.
  6. Negatywne środowisko biurowe - Jeśli nie zapewniasz pracownikom mebli biurowych, których potrzebują, jeśli nie czują się komfortowo przy swoich biurkach i uważają, że projekt biura w ogóle Jeśli nie zapewnisz pracownikom mebli, których potrzebują, jeśli nie będą czuć się komfortowo przy biurku i jeśli uznają, że ogólny wystrój biura jest niewystarczający i nie spełnia standardów, istnieje wyraźne ryzyko konfliktu.
  7. Brak równości - Wszystko musi być równe, aby pracownicy nie czuli, że jedna osoba jest faworyzowana względem drugiej. W takiej sytuacji pracownicy mogą łatwo zwrócić się przeciwko sobie i kierownictwu, pytając, dlaczego możliwości nie są równe i dlaczego niektórzy pracownicy wydają się być faworyzowani. Upewnij się, że wszyscy są traktowani tak samo.
  8. Brak działań w przypadku mobbingu - Nękanie i mobbing mają nie ma miejsca w środowisku pracy i jako firma, musisz mieć zero tolerancji politykę zerowej tolerancji w tym zakresie.

Sprawdź tę infografikę, która podkreśla niektóre bardzo szokujące statystyki dotyczące nękania i molestowania w miejscu pracy.

Źródło - https://www.citation.co.uk/news/hr-and-employment-law/bullying-and-harassment-in-the-workplace/

5 szkodliwych skutków pozwalania na to, by konflikt w miejscu pracy wymknął się spod kontroli

Bardzo łatwo jest po prostu schować głowę w piasek i mieć nadzieję, że problem zniknie, niezależnie od tego, czy jesteś osobą w środku, czy jesteś menedżerem, który powinien sobie z nim poradzić. Jednak przyjęcie takiego punktu widzenia w rzeczywistości zwiększa szansę na to, że konflikt będzie trwał znacznie dłużej.

W takim przypadku najlepszym ale nawet wtedy ryzykujesz, że morale spadnie do minimum. Koledzy przestaną tak dobrze współpracować przy nowoczesnych stołach w salach konferencyjnych i pojawią się wyraźne podziały między poszczególnymi częściami biura. Nie wróży to dobrze ani wydajności, ani środowisku pracy w ogóle.

Strona Najgorszy scenariusz najgorszy scenariusz to taki, w którym konflikt przeradza się w ogólną kłótnię biurową, która wciąga wszystkich i powoduje, że ludzie stają po jednej stronie. I znowu, jest to ogromny problem.

Tak więc, jeśli potrzebujesz więcej wymówek, aby uniknąć po prostu pozwalania na kontynuowanie konfliktu w taki sposób, w jaki jest, oto 5 szkodliwych skutków konfliktu w dłuższym okresie czasu.

  1. Konflikty powodują zanurzenie morale - Nawet jeśli konflikt jest mały, morale może łatwo spaść, a to wpływa na prawie wszystko, w tym produktywność i rentowność. Ponadto, trudno będzie Ci utrzymać swoich pracowników ponieważ będą oni odchodzić, aby znaleźć bardziej harmonijną sytuację w pracy. Oczywiście, wieść się rozniesie i możesz mieć również trudności z rekrutacją nowych pracowników.
  2. Wydajność spada w tym samym czasie co morale - Wydajność prawie na pewno spadnie w wyniku konfliktu w miejscu pracy. Środowisko pracy nie sprzyja przyjemności i ciężkiej pracy, a wraz ze spadkiem morale spada wydajność.
  3. Brak zaufania i szacunku dla kierownictwa - Nietrudno jest zdać sobie sprawę z tego, kiedy konflikt szaleje, więc jeśli kierownictwo nie nic z tym nie zrobi, obecni pracownicy szybko stracą zaufanie i szacunek do osób odpowiedzialnych. Oznacza to, że morale i produktywność również szybko spadają.
  4. Słabe relacje w pracy - Konflikty powodują, że pracownicy stają po jednej ze stron, a to może rozerwać biuro na strzępy. Możesz siedzieć obok kogoś na biurku projektanta i nagle nie jesteś już z nimi rozmawiać z powodu tego, co się stało. To drastycznie wpływa na jakość pracy produkowane w biurze i morale po raz kolejny.
  5. Wzrost zachorowań z powodu stresu - Konflikty są stresujące i nieprzyjemne. Kiedy stres jest dowodem i rośnie w środowisku biurowym, może się okazać, że poziom zachorowań z powodu stresu wzrasta. Wpływa to na wydajność i może nawet przyczynić się do konfliktu, ponieważ w rezultacie pracownicy otrzymują dodatkową pracę. Oczywiście, jest to również bardzo szkodliwe dla pracowników, którzy są chorzy, ponieważ wszyscy wiemy, jak niebezpieczny może być stres.

Czy konflikt w miejscu pracy może być kiedykolwiek zdrowy lub pożyteczny?

Jeśli myślisz o stresie w miejscu pracy, są dwie strony tej historii. Z jednej strony, odrobina stresu może być przydatna, ponieważ jest czynnikiem motywującym, ale zbyt duża ilość jest szkodliwa. A więc, czy mały konflikt może być przydatny, czy też jest zawsze zły?

W niektórych przypadkach, mały konflikt może być zdrowy w nowoczesnym środowisku biurowym, ale musisz być pewien, że nie wymknie się spod kontroli! Pod wieloma względami drobne konflikty to po prostu różnice zdań, a poznawanie opinii, które różnią się od naszych własnych, może pomóc nam stać się bardziej otwartymi i kreatywnymi, podchodzącymi do problemów z innym nastawieniem. Pod warunkiem, że konflikt nie przerodzi się w coś negatywnego, niewielka różnica zdań i debata nad nią może pomóc Twoim pracownikom w nauce i rozwoju.

Zobacz ten film, który wyjaśnia o możliwości zdrowej stronie konfliktu w nieco bardziej szczegółowy sposób.

Znaczenie szkolenia w zakresie rozwiązywania konfliktów

Zarówno pracownicy jak i menedżerowie powinni odbyć jakąś formę szkolenia z zakresu rozwiązywania konfliktów. Oczywiście, kierownicy muszą mieć bardziej dogłębną formę, ale szkolenie to jest niezbędne, aby dać narzędzia wymagane do nauki skutecznego radzenia sobie z konfliktem w miejscu pracy.

W przypadku pracowników, szkolenie to może być przeprowadzone podczas wprowadzenia do pracy i być może regularnie, zgodnie z corocznym szkoleniem. Nie musi to być długa sesja, wystarczy świadomość konfliktu, co robić w razie jego wystąpienia i jak unikać poważnych problemów.

Na przykład, pracownicy, którzy są w środku konfliktu, mogą zostać nauczeni, jak radzić sobie z gniewem w jak odchodzić i stosować ćwiczenia oddechowe, aby się uspokoić. Następnie, gdy poczują się spokojniejsi i bardziej zgodni, mogą spokojnie i profesjonalnie omówić problem ze swoim kolegą, być może nawet ucząc się zgadzać na brak zgody.

Może to brzmi prosto, ale uspokojenie się, gdy jest się zdenerwowanym, może być trudne. Ucząc swoich pracowników ćwiczeń uspokajających, które mogą być stosowane, gdy emocje są wysokie, możesz być w stanie uniknąć pewnej ilości konfliktów w miejscu pracy.

W przypadku menedżerów, zarządzanie konfliktem w miejscu pracy musi być nieco bardziej dogłębne, być może z uwzględnieniem treningu medytacji.

W końcu jednak każdy, kto znajduje się w środku konfliktu w miejscu pracy, chce być po prostu wysłuchany i mieć potwierdzenie swoich poglądów. Możesz sprowadzić rozwiązywanie konfliktów do najprostszego poziomu i wyjść z całego doświadczenia z pozytywnym skutkiem.

Jak radzić sobie z konfliktem w zespole w miejscu pracy nie musi być super skomplikowane, naprawdę sprowadza się do traktowania poszczególnych osób z szacunkiem i uznaniem, którego wymagają i dojścia do odpowiedniego dla wszystkich punktu porozumienia.

Jakie umiejętności rozwiązywania konfliktów powinien posiadać przełożony/menedżer?

W naszej następnej sekcji przejdziemy do praktycznej strony rzeczy i podamy Ci kilka technik i wskazówek, o których warto pamiętać podczas zarządzania konfliktem w miejscu pracy. Na razie jednak, jakich konkretnych umiejętności potrzebujesz jako przełożony lub kierownik, aby móc radzić sobie z takimi problemami?

  • Wysokiej jakości umiejętności komunikacyjne
  • Umiejętność prawdziwego słuchania, a nie tylko słyszenia słów
  • Bezstronność - nigdy nie należy stawać po żadnej stronie
  • Cierpliwość
  • Zdolność do omówienia problemu bez osądzania
  • Pozytywność
  • Staranny dobór słów, aby uniknąć krytyki
  • Umiejętność odłożenia swojej opinii na bok

Na tej liście, wspomnieliśmy o umiejętności słuchania. Mogłoby się wydawać, że to łatwe do odhaczenia na liście, ale prawdziwa słuchanie jest w rzeczywistości trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Zobacz ten film, który mówi o umiejętności prawdziwego słuchania tego, co jest i nie jest do Ciebie przekazywane.

W końcu, wynik konfliktu powinien być na pierwszym miejscu w twoim umyśle, a nie rzeczywisty problem. Jasne, musisz zająć się tym, co spowodowało problem, ale musisz również pracować w kierunku pokojowego i szczęśliwego rozwiązania dla wszystkich zainteresowanych, szybko i bez dramatu.

15 porad dotyczących rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy

Każdy konflikt jest inny, więc nie ma jednolitego sposobu rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy. Są jednak pewne sposoby, które możesz zastosować w każdym konflikcie, z którym się zetkniesz, a które pomogą Ci osiągnąć zadowalający wynik.

1 - Staraj się pomóc osobom zaangażowanym w konflikt, a nie tylko znaleźć szybkie rozwiązanie

Wspomnieliśmy nieco wcześniej, że wynik powinien być na pierwszym miejscu w twoim umyśle, ale to nie jest twoja konkretna rola, aby faktycznie zdecydować o wyniku przez większość czasu. Jako menedżer powinieneś pośredniczyć, a więc pomagać swoim pracownikom w dyskusji i dochodzeniu do rozwiązań, które odpowiadają wszystkim. Oznacza to kierowanie dyskusją i bycie tym, który uspokaja, kiedy robi się trochę gorąco.

Nie mów ludziom, co mają robić i oczekuj, że to będzie koniec sprawy - prowadź i pomagaj.

2 - Zachowaj neutralność przez cały czas

Nie możesz brać stron. Jeśli weźmiesz strony, twoja wiarygodność zniknęła, a reszta biura będzie miała ci to za złe. Pozostań bezstronny i prowadź rozmowę, nie mówiąc, kto ma rację, a kto nie.

Może to być trudne, zwłaszcza jeśli masz silne opinie, ale jeśli nie ma sprawy dyscyplinarnej, nie jest twoją rolą rozdzielanie winy.

3 - Wygospodaruj miejsce do uspokojenia się

Pomieszczenia do odpoczynku są idealne do wielu różnych celów, ale wyposażenie konkretnego miejsca z dala od głównego obszaru pracy w kabiny, poduszki, wygodne fotele i przegrody oznacza, że możesz dać swoim pracownikom miejsce, do którego będą mogli się udać, kiedy być może pasje podczas sesji współpracy będą nieco większe.

Z wielu względów posiadanie takiej przestrzeni do relaksu może wystarczyć, aby uniknąć konfliktu.

4 - Wyraźne granice zespołu

Większość konfliktów występuje w zespołach, tj. podczas sesji współpracy pomiędzy jednym lub kilkoma członkami zespołu. Posiadanie jasnego zestawu celów dla zespołu może pomóc, ale także zestawu granic, które szanują każdego członka. Wyjaśnij je wszystkim i pozwól ludziom wnieść swoje własne granice, aby stworzyć przestrzeń sprzyjającą integracji.

5 - Zachęcaj do komunikacji

Pozytywna atmosfera w pracy oznacza zdolność do jasnej i łatwej komunikacji. Oznacza to również, że pracownicy czują, że mogą rozmawiać ze swoim kierownikiem lub przełożonym bez osądzania i problemów.

Miej otwarte drzwi w biurze, tak aby pracownicy mogli się do Ciebie zwrócić, kiedy tylko poczują taką potrzebę. Ponadto, zachęcaj do pracy zespołowej, atmosfery współpracy, aby wzmocnić relacje w pracy.

6 - Spróbuj FUSION

FUSION jest akronimem, który pomaga w rozwiązywaniu konfliktów w miejscu pracy.

F - Skup się (na problemie)

U - Zrozumienie (wszystkie punkty widzenia)

S - Specific (bądź konkretny co do tego, czego każda ze stron chce i potrzebuje)

I - I (mów w "ja" lub w pierwszej osobie, a nie "my" lub "oni")

O - Open (bądź otwarty na wszystkie rozwiązania)

N - No blame (unikaj języka kłótni lub obwiniania).

Zapamiętanie tego akronimu może pomóc Ci w radzeniu sobie z konfliktami, które się pojawiają.

7 - Szukaj oznak konfliktu

Czasami konflikt narasta pod powierzchnią, zanim faktycznie wybuchnie, i w takim przypadku należy szukać oznak, że coś może być nie w porządku. Może to być spadek produktywności, pracownicy wydają się być nieco bardziej nieszczęśliwi, mniej kreatywnych pomysłów pojawiających się na Twojej drodze przy meblach w sali konferencyjnej, itp.

Bądź świadomy tego, co dzieje się w Twojej przestrzeni biurowej i naucz się szukać możliwych oznak konfliktu toczącego się pod powierzchnią.

8 - Naucz się słuchać bez uprzedzeń

Nieco wcześniej wspomnieliśmy o tym, jak ważne jest, aby nauczyć się naprawdę słuchać, a nie tylko słyszeć słowa. Ponadto, trzeba nauczyć się słuchać i unikać stronniczości. Może to być trudne, ponieważ naturalne jest przyjęcie punktu widzenia, który skłania się bardziej w kierunku jednej osoby niż drugiej, np. twój osobisty punkt widzenia. Jednak twój punkt widzenia nie ma tu nic do rzeczy, musisz słuchać tego, co się do ciebie mówi i znaleźć użyteczny kawałek środka.

Nauka odsuwania wszelkich uprzedzeń jest trudna i wymaga czasu, ale jako menedżer jest to bardzo ważna umiejętność.

9 - Ustal jasną politykę rozwiązywania konfliktów

Chociaż jeden konflikt nigdy nie jest taki sam jak inny, warto mieć politykę, która określa, co należy zrobić, jeśli uważasz, że konflikt osiąga punkt, w którym nie może być rozwiązany przez zaangażowane osoby, u źródła.

Każdy powinien mieć dostęp do tej polityki i powinien mieć jasno określony sposób postępowania, np. do kogo należy się zgłosić. Pozwoli to ograniczyć ilość czasu, w którym konflikt może się nawarstwiać, zanim zostaną podjęte działania mające na celu jego rozwiązanie.

10 - Dostrzegaj pozytywne strony

Chociaż konflikt nie jest czymś, co naprawdę chcesz się zdarzyć w przestrzeni biurowej i oczywiście chcesz, aby twoi pracownicy siedzący na swoich designerskich krzesłach biurowych byli szczęśliwi i dobrze się dogadywali, powinieneś postrzegać konflikt jako pozytywny, jeśli się zdarzy.

Dlaczego?

Ponieważ jest to krzywa uczenia się.

Przezwyciężenie konfliktu da ci informacje o rzeczach, które być może trzeba zmienić, aby uniknąć powtórzenia się tej samej rzeczy, a także pomoże ci doskonalić umiejętności zarządzania konfliktem w miejscu pracy do wykorzystania w przyszłości. Zawsze patrz w kierunku pozytywnej strony, a przekonasz się, że w rezultacie cała sytuacja skończy się znacznie szybciej.

11 - Naucz się unikać reakcji, a zamiast tego reaguj

Bardzo łatwo jest wskoczyć w reakcję i pomyśleć później, ale Twoja początkowa reakcja może być katalizatorem pogarszającej się sytuacji. Podczas zarządzania konfliktem w miejscu pracy, nauczyć się czekać, zanim powiesz coś i odpowiedzieć, a nie reagować z pierwszą rzeczą, która wpada do głowy.

Na przykład, jeśli pracownik przychodzi do ciebie i wyjaśnia konflikt, który ma miejsce w biurze, łatwo jest szybko powiedzieć "och, na miłość boską" i przewrócić oczami, ale to w rzeczywistości sprawia, że pracownik czuje, że jego konflikt nie jest ważny, że jest głupi i nie wart twojego czasu. To nie jest idealny sposób na poradzenie sobie z sytuacją! Zamiast tego przytaknij i powiedz "dobrze, powiedz mi, co się dzieje".

12 - Stosuj ćwiczenia budujące zespół

Silny zespół nadal będzie miał dziwną niezgodę lub nieporozumienie od czasu do czasu, ale będą one miały połączenie, co oznacza, że nie są one prawdopodobnie pozwolić, aby to przekształcić się w poważny konflikt. Wzmocnienie relacji w pracy oznacza umożliwienie pracownikom zacieśnienia więzi, więc co powiesz na ćwiczenia z budowania zespołu?

Sprawdź tę infografikę, która mówi o niektórych ćwiczeniach budowania zespołu używanych przez największe firmy na planecie.

Źródło - https://www.thedailystar.net/next-step/career-advice/unusual-team-building-exercises-famous-companies-1426027?

Silne relacje w pracy mogą pomóc zmniejszyć stres, a jednocześnie zwiększyć produktywność. W tym celu postaraj się również stworzyć innowacyjne środowisko pracy, ponieważ pomoże to podnieść morale, a tym samym zwiększyć satysfakcję z pracy. Pomyśl o ogólnym wystroju biura i zwróć uwagę na modne meble biurowe, strefy do pracy cichej i wspólnej, a także obfite przerwy.

13 - Uważaj na język, którego używasz

Dobre wskazówki dotyczące rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy koncentrują się wokół komunikacji. Uważaj na język, którego używasz, rozmawiając z pracownikami zaangażowanymi w konflikt lub gdy sam jesteś w niego zaangażowany i próbujesz przezwyciężyć sytuację. Język zapalny może wypłynąć z Twoich ust bez Twojej świadomości, np. obwiniające uwagi lub sarkazm. Bądź ostrożny i pomyśl zanim się wypowiesz. Dzięki temu łatwiej będzie rozładować sytuację i skuteczniej sobie z nią poradzić.

14 - Pracuj nad wynikiem, ale szukaj sedna problemu

Chociaż zawsze należy skoncentrować się na dotarciu do sedna problemu i obsługiwać go do końca, należy również pamiętać o wszelkich przyczyn źródłowych, które mogą się powtórzyć. Robiąc to, pomagasz również uniknąć powtórzenia się sytuacji. Tak więc, jedno oko należy skierować na wynik, a drugie na pytanie, czy ten problem może pojawić się ponownie w przyszłości. Pamiętając o tym, można zmienić praktyki pracy lub wprowadzić nowe mechanizmy, aby uniknąć powtórki.

15 - Nie zapominaj o uspokojeniu sytuacji po konflikcie

Wielu menedżerów po prostu rozwiązuje problem i już nigdy więcej się o nim nie mówi. trzeba jednak zatrzymać się i pomyśleć o efekcie falowania i o tym, czy w którymś momencie nie spowoduje to spadku wydajności.

Po konflikcie należy uspokoić sytuację, zapewniając wszystkich, że wszystko jest w porządku, omawiając problem otwarcie, jeśli to konieczne, i powtarzając, że drzwi są zawsze otwarte dla każdego, kto ma jakieś problemy lub chce coś omówić.

Te 15 wskazówek oczywiście nie rozwiąże całkowicie problemu, ale łącząc je, możesz pracować nad rozwiązywaniem konfliktów w miejscu pracy w łatwiejszy i bardziej skuteczny sposób.

Wniosek

Nikt nie chce być uwikłany w konflikt, ale od czasu do czasu takie rzeczy się zdarzają. Ludzie nie rozumieją się nawzajem, nie zgadzają się ze sobą, nie mogą się do końca zrozumieć, a może być też tak, że ktoś po prostu czuje się trochę zestresowany lub nie ma pogody ducha i wpada w szał, kiedy nie ma takiego zamiaru, co powoduje, że problem zaczyna się rozrastać.

Jest to nieodłączna część życia, zarówno poza miejscem pracy, jak i w nim. Jednak kiedy pracujesz w środowisku biurowym, produktywność musi pozostać wysoka, a konflikty mogą z pewnością wpłynąć na wielkie P, jeśli się na to pozwoli.

Jako menedżer, częścią Twojej pracy jest umiejętność radzenia sobie z konfliktem w miejscu pracy w pozytywny i szybki sposób. Jako pracownik jesteś również odpowiedzialny za próby radzenia sobie z drobnymi problemami i rozpraszania ich u źródła. Kiedy wszyscy wiemy, za co jesteśmy odpowiedzialni i jak sobie z tym radzić, konflikty są zazwyczaj niczym więcej niż małymi burzami w filiżankach.